ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА сьогодні – необхідний компонент освіти, який забезпечує її розвивальні можливості, розвиток особистісного, інтелектуального та професійного потенціалу суспільства. Найважливішими умовами ефективності роботи служби є правильне розуміння психологом та педагогічними працівниками суті їх професійної взаємодії в єдиній системі освіти і виховання, взаємодоповнюваність позицій психолога та педагога в підході до учня, у вирішенні проблем навчально-виховного закладу.
Основні цілі служби – сприяння формуванню підростаючого покоління, становленню індивідуальності і творчого ставлення до життя; розвиток здібностей і схильностей учнів; вивчення особливостей їх психічного розвитку; забезпечення психічного та психологічного здоров’я учнів. Психологічна служба здійснює взаємодію з учнями різного віку, їх педагогами та батьками в інтересах учня як особистості, що формується.
Сторінка психологічної служби призначена не тільки для фахівців у галузі психології, а й для тих, хто потребує їхньої підтримки, а також тих, хто вважає психологію основою людських взаємин у всіх сферах життя та основою життєвого успіху кожної людини.

ХТО ТАКИЙ ПСИХОЛОГ?

Раніше людей, які зверталися до психолога, вважали психічно нездоровими. Проте, в сучасних умовах, коли суспільні процеси стають більш динамічними, часто виникають напружені ситуації у взаєминах між людьми. Люди стали дедалі частіше користуватися послугами психолога.

Психолог – фахівець, що здобув психологічну освіту.
Психологічна – це не медична освіта, і тому психолог (на відміну від психіатра) не має права виписувати ліки. Області застосування його знань психологічне консультування здорових людей. Роботою психолога є виступати певним дзеркалом, дати людині можливість побачити своє життя, проблеми збоку. Застосувати все те, що може допомогти звести містки між собою і собою, собою і людьми. Не треба думати, що психологи змінюють життя, ні – психолог довго слухає клієнта після чого допомагає знайти вихід з різних ситуацій. Шляхи вирішення проблем закладені в самій людині, необхідно лише допомогти усвідомити їх.
Чи дає психолог поради?
У процесі надання психологічної допомоги психолог прагне до того, щоб приймати клієнта таким, який він є, створити умови для його самовизначення й особистісного зростання, а також до того, щоб він по-новому подивився на власну поведінку. Тому, як правило, психологи не дають поради. Там де це доречно, психологи воліють надавати інформацію, тому що познайомити з інформацією – це не те ж саме, що дати пораду. Поради належать тому, хто їх дає. Інформація ж належить клієнтові, він може її використовувати тоді й так, як вважає за потрібним, або ж повністю проігнорувати їх.

До психолога може звертатися будь – хто з учасників навчально – виховного процесу (батьки, педагоги, учні) з різноманітними питаннями, які стосуються, наприклад:
– Проблем поведінки учнів (впертість, підвищена тривожність, сором’язливість порушення навчальної дисципліни, …)
– Агресивності, жорстокості, насилля у родині і серед однолітків
– Проблем усиновлення, опікунства
– Проблем неуспішності в навчальній діяльності, пропусків занять
– Особистих та сімейних проблем
– Проблем батьки-діти (проблема другої дитини, непорозуміння в стосунках з батьками – дітьми вдома, допомога під час розлучення, втрати одного із батьків тощо)
– Конфліктів в системі «педагоги-батьки»
– Проблем у стосунках “педагог – учень”
– Проблем у стосунках «педагог – педагог»
– Міжособистісних стосунків учнів, конфліктів з одногрупниками
– Виходу із депресивних, стресових станів
– Проблем лідерства
– Крадіжок
– Дружби, кохання
– Попередження та подолання шкідливих звичок, залежностей
– Статевого виховання, статевих стосунків в ранньому віці, ранньої вагітності
– Шляхів покращення соціально-психологічного клімату в групі
– Адаптаціі в колективі
– Самовдосконалення (пізнання себе, власних здібностей, можливостей, бажання краще вчитися, розвиток пізнавальної сфери)
– Ціннісних орієнтацій, самореалізації в житті
– Суїцидальних роздумів та суїцидальної поведінки учнів