Урок у творчому пошуку педагога

розміщено в: Новини | 0

Вітаю вас в своїй господі.

Вітаю вас, пани і пані.

Ми тут вчимо історію народів,

Хоч деякі події – як в тумані»…

Такими словами викладач історії Алла Вікторівна Нікітіна у своїй творчій майстерні зустрічала учасників круглого столу «Урок у творчому пошуку педагога».  Епіграфом до  заходу стали слова «Усі жанри хороші, крім нудного».

Творчість – це діяльність, яка  породжує  щось  нове, раніше не відоме, на основі осмислення вже  накопиченого досвіду та формування нових комбінацій знань і умінь.  Алла Вікторівна навела  10 «золотих правил» творчого педагога. Було відзначено, що одним із найважливіших чинників (поряд зі здібностями, знаннями та навичками), який забезпечує успіх у діяльності, є мотивація.

Формування мотивації  учнів до навчально – пізнавальної діяльності є однією з головних проблем сучасної освіти. Її актуальність обумовлена оновленням змісту навчання, постановкою завдань формування в молодих людей прийомів самостійного набуття знань, пізнавальних інтересів, життєвих компетенцій.

Не секрет, що в училище приходять учні, які здебільшого не мають пізнавального інтересу. Запитання: «Для чого ти вчишся?» заганяє їх у глухий кут.  Причинами цього є низька мотивація учнів, небажання вчитися; психологічна неготовність до навчання.

Мотивація в учнів може бути зовнішня і внутрішня. Остання виникає під впливом внутрішнього дискомфорту. Тоді навчальна діяльність учнів організовується  з  власної   ініціативи. Її    мотивами є внутрішнє задоволення, інтерес. Недаремно китайська мудрість вчить «Вчитель відкриває двері. Входиш ти сам».

Серед чинників, що сприяють формуванню внутрішньої мотивації навчальної діяльності, та методи стимулювання інтересу до навчання – інтерактивні та мультимедійні.

Нікітіна А.В. презентувала власні методи і прийоми проведення уроків та стимулювання інтересу учнів до вивчення історії.