Обрати сторінку

Національно-патріотичне виховання

«Знай, що справжнього патріота нашої Батьківщини
можна вбити, спалити, закопати живцем у землю,
як це робили нелюди фашисти, але підкорити не можна».
 В.Сухомлинський 

Швидко летять роки, змінюються часи, освіта вирішує все нові й нові завдання, проте актуальною є і буде одна проблема – виховання громадянина-патріота України, який любить свою землю і відданий своїй Батьківщині, знає і пам’ятає свій рід, цінує минуле і гідно творитиме майбутнє.
Одним із центрів формування громадянської свідомості та активної життєвої позиції в ДНЗ «Катюжанське ВПУ» є Військово-історичний музей  як матеріалізована пам’ять народу.
Сьогодні Україна переживає найбільше випробування в своїй новітній історії – збройну боротьбу за незалежність і територіальну цілісність. У цій війні ми вже маємо першу історичну перемогу – згуртовану націю, яка готова боротися за свої національні та політичні права. Революція Гідності, початок АТО на Сході України стали тим лакмусовим папірцем, який визначив рівень громадянської зрілості нашої нації.
Напрямки, за якими здійснюється національно-патріотичне виховання в училищі:
1) Виховання учнів в дусі національної свідомості та гідності:
– відзначення річниць важливих історичних подій української історії
(проведення виховних годин, конференцій, лекцій та історичних вечорів, театралізованих вечорів пам’яті, вечорів-реквієм; перегляд фільмів; створення куточків пам’яті до річниці Голодомору 1932-1933 рр., до Міжнародного Дня пам’яті жертв Голокосту тощо);
– участь в1 обласних конкурсах, зокрема у конкурсі «Об’єднаймося ж, брати мої!» у номінації «Історія та державотворення»;
– організація конкурсів учнівських малюнків, стіннівок, творів тощо;
– проведення предметних тижнів історії та правознавства (відкриті уроки, квести, вікторини, історичні та правові брейн-ринги, випуск історичних газет тощо);
– організація краєзнавчої роботи шляхом ознайомлення з історією рідного краю (вивчення історії міста чи села; культурного минулого рідного краю; збір нових експонатів до училищного музею; робота екскурсоводами у музеї).

2) Формування поваги до жертовного подвигу українців у часи Другої світової війни:
– екскурсії до музею Героїв Київщини;
– проведення Лінійок пам’яті;
– організація зустрічей з ветеранами Другої світової війни;
– поїздки до музею «Битва за Київ у 1943 р. в с.Нові Петрівці;
– упорядкування могили Невідомого солдата у лісі біля училища, пам’ятників загиблим односельчанам та братської могили воїнам- визволителям с.Катюжанки напередодні Дня пам’яті та примирення;
– покладання квітів та вінків до могил і пам’ятників у дні свят, пов’язаних з Другою світовою війною ;
3) Формування активної громадянської позиції учнів:
– започаткування традиції відзначення Дня Соборності і Свободи України організацією смолоскипної ходи учнів та працівників училища центральною вулицею села;
– вшанування пам’яті випускників училища, які загинули в зоні АТО, покладанням квітів та запалюванням лампадок біля їхніх меморіальних дошок;
– встановлення шефства над учасниками АТО на Сході України, які мешкають у с.Катюжанка (вітання зі святами, запрошення на концерти, організація зустрічей, вручення різдвяних подарунків їхнім дітям тощо);
– організація концертів для воїнів АТО, які проходять реабілітацію у шпиталях Київщини, та участь у благодійних акціях на допомогу пораненим на Сході України бійцям;
– перегляд кінофільмів («Кіборги» тощо).
4) Формування поваги до Державних символів України (виконання Державного Гімну України щопонеділка та в дні державних свят тощо)
5) Активізація роботи учнівського самоврядування:
– організація сільських свят до Соборності України, Дня вишиванки, Дня захисту дітей;
– написання листів на підтримку полонених у листопаді 2018 р. українських моряків, українського письменника Сенцова;
волонтерська діяльність.

Відеорезюме Сінченка В.А., учасника ІІ туру всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2019”