Обрати сторінку

Школа молодого педагога

Професія початково повинна бути актом любові.
І ніяк не шлюбом за розрахунком. І поки не пізно,
не забувайте про те, що справа усього життя –
це не справа, а життя.
Харукі Муракамі

Велике щастя мати вчителя доброго, щирого, який навчає бути Людиною.
Велике щастя мати мудрого, талановитого вчителя, який уміло передає нам свої знання та вміння.
А найбільше щастя для вчителя – бачити у своїх учнях продовження себе.
Професійне становлення педагога – викладача, майстра виробничого навчання, вихователя – довготривалий процес, який починається від обрання професії до перших років самостійної роботи в навчальному закладі. Проблема фахової адаптації набуває величезного значення серед проблем успішного професіоналізму молодого вчителя. Вирішення цієї проблеми значною мірою сприяє уникненню таких негативних явищ, як нестабільність педагогічних кадрів, їх плинність, повільне зростання педагогічної майстерності.
Формування педагога як творчої особистості, здатної до створення нового, значущого для практичної педагогічної діяльності – одне з найважливіших завдань сучасної педагогічної науки й практики. З метою адаптації молодих педагогів до роботи в училищі працює школа молодого педагога, головне завдання якої полягає у формуванні професійної компетентності молодих педагогів. У рамках школи проводяться з молодими педагогами навчальні семінари, тренінги, ділові ігри.
У диспутах, індивідуальних бесідах обговорюються актуальні питання становлення молодого викладача, майстра виробничого навчання. Досвідчені педагоги училища, наставники радять молодим колегам бути впевненими в собі, у своєму професійному виборі і не боятися своїх перших кроків, адже з їх появою в навчальному закладі додаються більш сучасні педагогічні технології, нові свіжі ідеї, креативні підходи та й, звичайно, привабливі, молоді, усміхнені обличчя. Адже не стіни формують авторитет навчального закладу, а люди, які натхненно працюють у ньому.
Молодим педагогам варто пам’ятати:
Сучасні учні дуже цінують та комфортніше почувають себе в оточенні молодих педагогів, які володіють іноземними мовами, обізнані в сучасній музиці, модних тенденціях, молодіжних течіях, вільно почувають себе в лабіринтах Інтернету. Тому треба багато працювати над собою, зростати інтелектуально, поглиблювати свої знання з предмета, цікавитись новинками професійної сфери, не залишатись осторонь активного громадського життя. Учні поважають тих педагогів, які виходять за рамки офіційної навчальної програми, не розгублюються через незручні запитання, з гумором реагують на нестандартні ситуації та можуть стати чудовим взірцем для них самих.
Не нехтуйте позакласною роботою. Ніщо так не зближує педагогів та дітей, як сумісна творчість та мандрівки.
Головне – поважайте своїх учнів, цінуйте їхню думку та акуратно коригуйте її, якщо це потрібно. Намагайтеся бути демократичними, але без панібратства. Завжди дотримуйтеся субординації.
У кожному навчальному закладі існує сьогодні психологічна служба, яка надасть вам необхідну підтримку. Обов’язково радьтесь зі старшими колегами. Вони застережуть вас від можливих помилок, максимально проінформують про існуючі проблеми, підкажуть вихід із ситуації.
Для молодого вчителя важливим компонентом успіху є його зовнішній вигляд. Подбайте про свій власний стиль, бажано класичний, а джинси залиште для вихідних або мандрівок. Це надасть вам певної статусності та більшої впевненості в собі. Сучасні діти дуже ретельно стежать за зовнішнім виглядом учителя, надають великого значення тому, як він виглядає.
І насамкінець, найважливіше. Приходьте до учнів з усмішкою. Як би не складались обставини, своїм виглядом ви повинні випромінювати впевненість та оптимізм, справляти враження успішної людини. Користуйтесь чудовим висловом Марка Твена: «Якщо хочеш підняти собі настрій, підійми його кому-небудь іншому».

З повагою, любов’ю та щирими побажаннями
успіхів на педагогічній ниві,
Оксана Приймачук, методист

Матеріали школи молодого педагога